Monday, May 16, 2011

Adakah.. Itu Cinta?

Salam...

huhuhu minta maaf.. terdahulu jika post ini melecehkan... hihi dah 4 tahun aku putus.... cin...ta....
hingga kini aku terasa aku lupa pasal cinta... apa itu cinta.. perasaan cinta.... aku... makin x paham bagaimana rupa cinta....


kini.... walaupun seketika... mengenali dirinya.... Entah.... aku rasa... sumthing... x kena dgn diri aku.. mungkinkah aku.... yang banyak berfikir...?

Beberapa bulan yang berlaluu... aku mengenali si Dia... hanya kenal sekadar bertegur siapa... selepas tu....oleh sebab kami masing masing... single... ramai yg kenen kan aku dan si Dia... pada mulanya... aku rase ... aku x de ape ape perasaan pun dgn die...


TRAGEDI...

bile semakin lama... hari semakin berlalu... dalam aku tidak sedar... aku semakin rapat dgnnya.... pada masa yang sama... aku tak sedar yang aku sedang memahami jiwanya.... dalam masa x sedar juga... aku mencipta ruang untuknya...

TANPA... aku mengetahui isi hatinya padaku....

malangnya... hari semakin berlalu... aku tak sangka... dalam diam aku......

JATUH CINTA.....


jatuh cinta kah itu?
SETIAP hari aku rasa kurang tenang.... sentiasa fikirkan keadaannya....
SETIAP hari juga... aku rasa... aku akan memikirkan keselamatannya.....
SETIAP hari... akan sentiasa mikirkan bagaimana perasaannya ke padaku.....
SETIAP hari... aku akan sentiasa mimpikan dia....
 adakah ini kuasa CINTA?
Bismillahirahmanirrahim...
Ya... Allah.... Sesungguhnya.... Engkau maha kuasa.... Engkau mencipta kami secara berpasangan.... Engkau jadikan kami minda,hati,mata untuk kami mencari pasangan kamii... dan... Engkau berikan kami naluri.. untuk kami menggunakan anggota kami... Sesungguhnya kami insan yang lemah... masih tidak mampu menggunakan ciptaanMu sebaik nya...
Ya malaikat.. Penjaga anggota kami...ISROFIL yang menjaga HATI... terangkan lah kepada kami dgn ilmu penggunaan hati.. yang Hakiki... Ya Mikail.. Penjaga Rahsia (mata) bongkarkan lah penggunaan mata kami supaya kami menjadi Khalifah sempurna... Ya Kiroman bukakanlah OTAK(minda) kami... supaya kami mampu menyelidik... keupayaan hasil ciptaan Tuhan kita....
Ya 3 malaikat... ISROFIL,MIKAIL dan KIROMAN.... sesungguhnya kami tidak berupaya... menyelidik.. melainkan dibenarkan Oleh Allah kepada kamu untuk membuka rahsia.. angkota kami...
kau terangkanlah kepada kami.. rahsia anggota kami.. agar kami mampu menggunakannya... untuk pencarian yang HAKIKI....

Sadakallahulazim....

Kepada sahabat... diatas bukanlah doa yangku terjemahkan dari al-Quran.. tetapi hanya ku ciptakan apa yang terlintas dihati.. melalui pengalaman dan akal yg pernah ku harungi....

Andai terdapat salah dan silap dari doa diatas... harap teman semua dapat memberi pendapat...

Baiklah..
Sambungan lagi...

Pernah aku disampaikan.. oleh seseorang.. tentang... perasaan si Dia kepada ku.. pada mulanya.. katanya... si Dia menganggap aku sebagai teman... biasa...
Sedikit.. terkilan... pernah aku cuba... utk berjauhan dgn dirinya... Pernah ku cuba... Solat supaya dapat petunjuk... tapi... semakin aku ingin lupakan.. semakin bayangan nya menjelma... aku tidak paham...
Tidak pernah aku lalui begini... Semakin aku cuba untuk berjauhan.. semakin aku dan die ditemukan...

Ya Allah... apakah ini kekuasaanMu? Ya Allah... andai ini jodoh yg dikau cuba tunjukkan... kau berilah daku kekuatan.. utk aku meluahkan... Ya Allah.. kau bezakan lah ikhlas ku dgn nafsu syaitan...
Ya Allah... andai ini jodoh yg cuba kau temukan.. bukakan lah hati kami.. untuk .... kami... berjaya.. sehingga terbinanya Masjid...



Sekarang aku semakin bingung... apa bila kawannya menyampaikan kepadaku... yang si Dia akan berundur diri.. @ Menghilangkan diri.. jika terlafaznya kata lamaran dari mulutku kepadanya...

Ya Allah.. apakah ini dugaan mu Ya Allah...  sesungguhnya aku tidak mampu menerima ujian yang akan membuatkan aku kehilangan sahabatku ya Allah...

adakah perlu.. aku... berundur... demi.. kebahagiaannya ya Allah...
adakah selama ini aku sudah menyusahkannya ya Allah....

Ya Allah... Ya Rahman.. Ya Rahim.... berilah aku sedikit lagi pertunjukMu agak terbina kekuatan diri... untuk aku mengharungi dugaanMu Ya Allah...


Ya Allah... hapuskanlah sifat Hitam akibat daripada pihak yang berfikiran cetek ini Ya Allah... sesungguhnye Engkau Maha Berkuasa... yang mampu memusnahkan sihir.. dan juga segala perjanjian... akan luntur disisiMu....

Ameen...

2 comments:

  1. mmg sulit bila jadi jatuh cinta... kekdg kita ingin tahu perasaannya yg sebenar... apakah dia juga merasakan apa yg kita rasa... cinta mmg agak sukar utk dimengertikan... huhuhuhuuuu

    ReplyDelete
  2. itu la.... x pernah terasa... mcm nih... siang malam asek terpikir aodayi... perlu ke meluahkan? sob sob sob kalau die x menerima die akan hilang... so kehilangan lg seorang kawan.. :(

    ReplyDelete