Saturday, May 21, 2011

B to da O to da S to da A to da N! BOSAN!!

Salam!~

hehehe Bosan nye.... petang sabtu tatau nak wat ape....

Huhuhu korang wat ape? berjoget joget?

isk isk isk

Hari nie aku teringin sangat nak makan daging....

Jadi aku pun kuar bersoping soping... ahaks...


Nak tahu ape aku masak??????

Hehhee Daging Black Paper!!~ Ho lliooooo~

 Macam biasa.. rempah ratus aku simple jerk... Jintan Manis, jintan putih, black paper...

itu die... nak masak sikit jerkk tapi... kat jusco x de peket kecik so aku beli yang paling kecik je lah...
Santan di campur +- 20ml kedalam ramuan dageng kat gambo kat atas tuh...
 Pastu.. Sebiji bawang dipotong 2...

Part A: akan dimasak bersama minyak @ planta
Part B: Untuk Decoration masa penyediaan terakhir...
sama juga dgn cili bulat tuh...

 Lepas 30 minit... perap... Oh ye.. masa gaul rempah tadi.. anda amat digalakkan untuk "MENGURUT" daging tuh.. supaya dageng lembut... + rempah senang diserap... hehehee

okeyss lepas perap.. Kite Bako Je kite Bako ~ mcm besa la... setting oven panas atas bawah suhu 200* dan masa 30-35 minit...

 Da siap bako... tadaa~~~ hahaha itu saja...
sebenarnye ade lagi.. step yg tertinggal... oleh sebab tangan dah berlemoihh nak pegang camera pun x sanggup... hahaha

NAK TAHU FULL STEP? komen la beb.. tanye tanye jgn x tanye hahahaha

No comments:

Post a Comment